söndag 6 december 2009

...aaaand we're in!

Inne på Bella Center nu, helt överväldigad. Det är verkligen enormt. Och massor med folk är här fast det inte ens har börjat än... Imorgon kommer bli galet tror jag, har hört att de har utfärdat dubbelt så många ackrediteringar som antalet människor som får plats här inne, och det är ändå 10 000 pers. Men vi har fått våra brickor! Jag är helt wiiiiiiiiiiiii, det här är så coolt!!

Vi fick köa först utanför vi ens fick komma in i huset i kanske en kvart, sen släppte de in oss till kön till säkerhetskontrollen (som var som på flygplatser) som kanske tog trekvart. Sen var det kö till själva registreringen, säg en halvtimme, och sen till att få sitt foto taget. Men nu finns vi, vi finns i UNFCCCs mäktiga system och har tillträde till maktens salonger. Typ, det är massa möten som vi inte får gå på såklart (de flesta möten är stängda), men vi är iaf här, i samma korridorer.

Nu måste jag springa för det är en bit att gå till utgången (man lär planera för 10min transportsträcka för att ta sig någonstans när man är här, tror jag), och jag ska iväg på ett annat möte. ICMYO tror jag det hette, Coordination Meeting of International Youth Organisations. Vilket borde bli CMIYO iofs... Men det är internationella ungdomsorganisationer som ska samordna sig, typ scouterna, YMCA, European Youth Forum osv. Vi får se. Jag känner redan att jag kanske mest skulle vilja sova, det här blir två hårda veckor tror jag...

Inga kommentarer: